Kaip pirkti internetu

Norint ką nors nusipirkti internetu iš užsienietiškos parduotuvės, jums prireiks kreditinės kortelės arba PayPal sąskaitos. Kreditinė kortelė – tai pilnavertė Visa ar MasterCard su 16 skaitmenų numeriu ir CVV/CVC kodu, skirtu patvirtinti atsiskaitymams. Taip pat tinka ir vadinamosios virtualios kreditinės kortelės, skirtos būtent internetiniams mokėjimams (Visa Virtuon, Visa WEB). Debetinės kortelės, tokios kaip Visa Electron arba Maestro, atsiskaitymams internetu netinka. Retais atvejais internetinės parduotuvės priima tarptautinius bankinius pervedimus.

PayPal

Jei internetinė parduotuvė leidžia atsiskaityti PayPal, saugumo ir patogumo sumetimais rekomenduojame naudoti būtent šį būdą. PayPal balansą galima paprastai papildyti iš lietuviško banko sąskaitos per tarpininką „Trustly“. Netgi jei norite atsiskaityti kreditine kortele, geriau ją pridėti prie PayPal sąskaitos ir mokėti per PayPal. Internetinė parduotuvė tokiu būdu nežinos Jūsų kreditinės kortelės numerio, ir todėl ženkliai padidės kortelės saugumas.

Dar daugiau, perkant per PayPal galioja tam tikra pirkėjo apsauga ir blogiausiu atveju, jei likote apgauti, galite per pačią PayPal sistemą susigrąžinti pinigus („chargeback“).

Drabužių ir batų dydžiai

Didžiosios Britanijos parduotuvės naudoja kitokią avalynės ir aprangos dydžių skaičiavimo sistemą. Dauguma internetinių parduotuvių pateikia naudingas „size chart“, į kurias rekomenduojama atkreipti dėmesį ten apsipirkinėjant. Daugiau informacijos galite rasti pvz. boohoo pateiktoje lentelėje.

PVM ir muito mokesčiai

Gaunant brangesnes prekes iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių, gali tekti susimokėti PVM ir muito mokesčius:

  • PVM: 21% mokestis, taikomas prekių vertei viršijus 22 EUR (komercinėms siuntoms) arba 45 EUR (nekomercinėms siuntoms, siuntėjo pažymėtoms kaip dovana). Į šią sumą taip pat įtraukiamos siuntimo išlaidos.
  • Muitas: nuo prekių rūšies priklausantis mokestis, taikomas siuntinio vertai viršijus 150 EUR. Nekomercinėms siuntoms iki 700 EUR taikomas lengvatinis 2.5% tarifas nepaisant gautų prekių rūšies.
  • Papildomi mokesčiai: gavus importo mokesčiais apmokestintą siuntą, Lietuvos paštas bei siuntų tarnybos už tarpininkavimą su muitine (vadinamąjį išmuitinimą) ima papildomą mokestį.

Negavus užsakytų prekių

Ką daryti, jeigu siunta iš internetinės parduotuvės vėluoja, arba apskritai dingo? Tai nemaloni, bet, deja, kartais pasitaikanti problema. Siūlome kelis sprendimo būdus:

  • Tiesiog palaukti. Prekės iš užsienio, o ypatingai – iš Kinijos arba Kalėdiniu laikotarpiu gali keliauti ilgiau, nei planuota, o pardavėjai yra bejėgiai pagreitinti pašto tarnybų darbą.
  • Susisiekti su pardavėju. Vakarietiškos internetinės parduotuvės, pvz. Amazon, be kalbų grąžina pinigus už neatėjusią prekę. Kitos kompanijos turi savas taisykles.
  • Jei mokėjote per PayPal ir dar nepraėjo 180 dienų – susisiekti su jais per „Resolution Center“. Pateikę visus reikalingus dokumentus, įrodančius pirkimo faktą, galite tikėtis atgauti pinigus. PayPal dažniausiai stoja pirkėjo pusėn, tačiau tai turėtų būti paskutinė priemonė.

Darant didesnės vertės užsakymus tikslinga rinktis siuntimą su sekimu („tracking“) arba pristatymą per kurjerį. Nors tai atsieis brangiau, siuntos dingimo tikimybė bus daug mažesnė.

Sėkmingo apsipirkinėjimo!