Kaip pirkti internetu

Norint ką nors nusipirkti internetu iš užsienietiškos parduotuvės, prireiks banko kortelės, tinkančios internetiniams atsiskaitymams. Tai turi būti pilnavertė Visa ar MasterCard su 16 skaitmenų numeriu ir CVV/CVC kodu, skirtu patvirtinti internetu atliekamiems mokėjimams. Tinka visos kreditinės kortelės, taip pat vadinamosios virtualios kortelės, neturinčios PIN kodo ir skirtos būtent internetiniams mokėjimams.

Debetinės kortelės, tokios kaip Visa Electron ar Maestro, atsiskaitymams internetu dažniausiai netinka. Retais atvejais internetinės parduotuvės priima ir tarptautinius bankinius pervedimus. Kartais prieš perkant dar reikia banko paskyroje įjungti saugaus pirkimo internetu funkcionalumą.

PayPal

Jei internetinė parduotuvė leidžia atsiskaityti PayPal, saugumo ir patogumo sumetimais rekomenduojame naudoti būtent šį būdą. PayPal balansą galima paprastai papildyti iš lietuviško banko sąskaitos per tarpininką „Trustly“. Netgi jei norite atsiskaityti kreditine kortele, geriau ją pridėti prie PayPal sąskaitos ir mokėti per PayPal. Internetinė parduotuvė tokiu būdu nesužinos kreditinės kortelės duomenų, todėl ženkliai padidės kortelės saugumas.

Dar daugiau, perkant tam tikrų rūšių prekes per PayPal galioja pirkėjo apsauga ir blogiausiu atveju, jei likote apgauti, galite per pačią PayPal sistemą susigrąžinti pinigus („chargeback“).

Drabužių ir batų dydžiai

Didžiosios Britanijos parduotuvės naudoja kitokią avalynės ir aprangos dydžių skaičiavimo sistemą. Dauguma internetinių parduotuvių pateikia naudingas „size chart“, į kurias rekomenduojama atkreipti dėmesį ten apsipirkinėjant. Daugiau informacijos galite rasti pvz. boohoo pateiktoje lentelėje.

PVM ir muito mokesčiai

Gaunant brangesnes prekes iš Europos Sąjungai nepriklausančių šalių, gali tekti susimokėti PVM ir muito mokesčius:

  • PVM: 21% mokestis, taikomas prekių vertei viršijus 22 EUR (komercinėms siuntoms) arba 45 EUR (nekomercinėms siuntoms, siuntėjo pažymėtoms kaip dovana). Į šią sumą taip pat įtraukiamos siuntimo išlaidos.
  • Muitas: nuo prekių rūšies priklausantis mokestis, taikomas siuntinio vertai viršijus 150 EUR. Nekomercinėms siuntoms iki 700 EUR taikomas lengvatinis 2.5% tarifas nepaisant gautų prekių rūšies.
  • Papildomi mokesčiai: gavus importo mokesčiais apmokestintą siuntą, Lietuvos paštas bei siuntų tarnybos už tarpininkavimą su muitine (vadinamąjį išmuitinimą) ima papildomą mokestį.

Negavus užsakytų prekių

Ką daryti, jeigu siunta iš internetinės parduotuvės vėluoja, arba apskritai dingo? Tai nemaloni, bet, deja, kartais pasitaikanti problema. Siūlome kelis sprendimo būdus:

  • Tiesiog palaukti. Prekės iš užsienio, o ypatingai – iš Kinijos arba šventiniu laikotarpiu gali keliauti ilgiau, nei planuota, o pardavėjai yra bejėgiai pagreitinti pašto tarnybų darbą.
  • Susisiekti su pardavėju. Vakarietiškos internetinės parduotuvės, pvz. Amazon, be kalbų grąžina pinigus už neatėjusią prekę. Kitos kompanijos turi savas taisykles.
  • Jei mokėjote per PayPal ir dar nepraėjo 180 dienų – susisiekti su jais per „Resolution Center“. Pateikę visus reikalingus dokumentus, įrodančius pirkimo faktą, galite tikėtis atgauti pinigus. PayPal dažniausiai stoja pirkėjo pusėn, tačiau tai turėtų būti paskutinė priemonė.

Darant didesnės vertės užsakymus tikslinga rinktis siuntimą su sekimu („tracking“) arba pristatymą per kurjerį. Nors tai atsieis brangiau, siuntos dingimo tikimybė bus daug mažesnė.

Sėkmingo apsipirkinėjimo!